Hästmänniskor är galna!

Ibland förstår jag inte hur människor med hästar tänker? Man går upp klockan 06.00 för att åka ut till stallet och fodra mocka rida och div. grejer. När man kommer dit är det mörkt och kallt och så rider man ut i mörkret fortfarande inte helt vaken på sin älskade häst man kommer dit och får mocka ur boxen tills handlederna värker och så ska det såklart fyllas på vatten och höpåsar ska göras och glöm inte att göra ordning kraftfoder med! Och så ska utrustning göras rent och så har man köpt ett täcke för 2000kr som är sönder efter en vecka. Och när man kommer hem igen har hela dagen gått. Men vad gör man inte för sådana underbara djur!

Okey hade lite tråkit bara..dagen började 05.15 och det var en trött Ingrid som gick upp ur sängen (jag hade i ren panik kommit på 22.30 igår att bussen inte gick!) Så då fick man sms:a stackars Nettan och skrev ungäför såhär har panik bussen går inte vad ska jag göra? Sen kom jag på att jag kan ta 111 om hon kan hämta mig i bälinge så försökte ringa men fick inget svar, så sms:a 1000 sms till henne xD tills hon svara och sa att det gick bra och fråga när bussen gick jahapp bara att ta reda på det det gick en buss 06.00 och en 07.00 och en 06.30 fast den stog det nån konstigt bokstav framför så ville inte ta den xD men sluta med att jag tog bussen från centralstationen klockan 06.30 på morgonen för att sedan komma till stallet o va där till ca 14.45 och då har jag ridit en jätte jobbig lektion vi hade vikarie o jag e livrädd för henne har aldrig sett henne glad! :o Aja efter lite utskällning av henne att jag föll fram och måste räta på mig och ställa o blablabla så var lektionen slut bara att gå tbx till stallet och fortsätta att arbeta så jobbigt! Är så trött.

Aja har absolut inget att göra ikväll, så är det ngn som vill gå till burger king och äta glass är det fritt fram att ringa/sms:a 073-8977453 :)

Kram //Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback