ALLA är vackra

Något som är läskit vanligt i detta samhälle är dålig självkänsla, man tycker man är ful och tjock.
Man skär sig och svälter sig..men hur har det blivit såhär?
Hur kan det ha spårat ut så mycket, jag menar vad är egentligen vackert?

Finns det någon text skriven om hur exakt en människa ska se ut, alla är olika men är det inte det som gör oss så speciella och vackra på vårat eget sätt?

Sjukdomar som bullemi och anorexi sprider sig mera och mera, folk gör massa plastikoperationer för att förändra sitt utseende, men detta hör numera till vardagen..att småtjejer stoppar fingrana i halsen för se ut som modellerna i tidningarna.

Nu talar ur egen synpukt och upplevelse.
Jag har ett dåligt självförtronde, jag undviker speglar för jag tycker jag är ful och tjock.
Och det spelar ingen roll vad någon annan säger, för det är så JAG tycker och det är bara JAG som kan ändra på min syn på mig själv.

Men hallå, vi är männiksor..alla ser inte ut som modellerna i tidningarna som är trådsmala med perfekt hy.
Varför ska inte tjejen med några kilon extra och några blemmor i pannan få lyftas fram?
Vem bestämmer att hon inte är vacker med?

Vare sig man är lång, kort, smal, tjock, ljus eller mörk så vi alla vackra på våran eget sätt.
Ingen är perfekt, men det är våra fel och brister som gör oss till den vi är.

Kom ihåg att dom i tidngarna, dom är inte perfekta heller.
Det är äcklit lätt att redigera någon till perfektion.

Var den du är, var inte rädd för några extra kilon..bara mera att älska!
Lev livet, för du har en chans.


Kommentarer
Postat av: alva

att vara vacker är att vara sig själv

2010-08-07 @ 20:35:49
URL: http://dontfuckaduck.blogg.se/
Postat av: Carl

Inte varje dag "man" får uppleva sådan visdom,klokskap!!!! Funderar på varför så många unga flickor i Uppsala har begått självmord/ Tror mig veta? Trycket, måsten,krav, tidens makalösa jakt... Tack för att hoppet lever,du står på egna ben... unikt!!!

2010-08-08 @ 02:59:45
Postat av: eva

Bra skrivit! Alla är unika.

2010-08-08 @ 23:10:20
URL: http://evalundeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback