Tänk om jag inte vet

Många i min ålder vet precis vad dom vill med livet, dom har punkt för pricka planerat hela livet framför sig dom vet vad dom vill jobba med och vilken utbildning dom ska ha och att dom ska ha barn när dom är exakt 30 år.
Men vet ni vad?

Jag har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv, inte den blekaste.
Folk brukar säga
"aha du ska bli sjuksköterska för du ska ju gå omvårdnad"
nej men tänk om jag inte vill det då?

Tänk om jag vill åka till afrika och jobba som reseledare.
Jag vet inte vad jag vill, kom igen jag är 16 år..jag vill inte planera hela mitt liv.
Jag vill leva för nuet
Jag vill ta dagen som den kommer.

Man behöver inte veta allt, stanna upp och njut för det du har nu istället för den tiden är knapp.
Du kommer aldrig få tillbaka den här dagen..aldrig någonsin så låt den inte gå till spillo.

Det jag vill nu kanske jag inte vill om 10 år, vi får se.
Hur som hellst är jag helt nöjd med mitt liv som det är.

Så ni andra som börjar planera eran pension, suck it.


Kommentarer
Postat av: Mr B.

Herregud vad klok du är! Och dikten till din farmor was really touching. När man läser sånt undrar man ju lite om du ändå inte hade varit förtjänt av ett högre betyg. Men - handstilen - tänk på den och vårda den i framtiden!

2010-08-05 @ 22:24:31
Postat av: alva

sv: alltså.. den är riktigt bra!

men vet man vad fistful of love handlar om så är den helt jävla amazing

2010-08-05 @ 22:37:21
URL: http://dontfuckaduck.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar din blogg och du är sjukt söt.



Http://smekizz.blogg.se

2010-08-06 @ 21:49:14
Postat av: Anonym

Tack så mycket sötnos, vad har du gjort idag?:)

Http://smekizz.blogg.se

2010-08-07 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback