Tänk om jag inte vill, tänk om jag bara vill vara mig själv.

Att få vara mig har alltid varit en viktig sak för mig, att få gå min egen väg och inte göra som alla andra.
Tex. alkahol, nej jag dricker inte.
Jag har blivit trackad för det, men ni vet inte varför jag inte dricker.
Min syn på alkahol..är något som förstör och sårar.
Jag vill inte utsätta någon annan för det jag har gått igenom.

Jag behöver inte dricka för att ha roligt, visst det kanske blir en gemenskap.
Men det skulle aldrig räcka som argument för mig.

Jag behöver inte vara som alla andra, jag vill inte.
Jag vill vara mig själv.
Att låtsas vara någon annan är fake och fel.

Alla har rätt till sina egna val, alla är inte starka nog att stå imot grupptryck.
Jag vet att jag är det, och jag säger inte att det är lätt på nåt sätt.

Men att följa din egen väg i livet är det du som kommer käna på och ingen annan.
Jag är jag, jag vill inte vara någon annan.
Jag har min egen identitet, duger jag inte för den jag är så är det inte mitt problem.

För jag är mig själv, och det kan ingen ta ifrån mig.


Kommentarer
Postat av: ASIAT

Kul att du är med & tävlar om VECKANS BLOGG.

Glöm inte att kika in på söndag då jag drar en vinnare! =)



Vad har du annars gjort idag? Kram!

2010-08-07 @ 22:20:55
URL: http://asiat.blogg.se/
Postat av: alva

sv: nej, the first cut is the deepest - rod stewart!

2010-08-07 @ 22:56:55
URL: http://dontfuckaduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback