Föräldrar kan göra en galna!

Jag är 16 år, jag vet att jag är omogen i vissa situationer men jag lär mig av mina misstag.
Att skilja på vad som är rätt och fel tror jag nog att jag klarar av vid det här laget.
Men mina kära föräldrar behandlar mig som jag vore 5 och inte 16.

Jag kan se andra ungdomar i min närhet som inte alls har lika hårda regler som mig, är väl både bra och dåligt.
Men nångång måste dom släppa taget och låta mig lära av mina egna misstag.
Som att jag tex vill pircea tungan, klart jag vet att det finns risker med infektioner och dylikt men jag tycker det är snyggt och värt det.

Det är ändå min kropp.
Min mammas argument är att det inte är snyggt!?
Men jag kanske tycker det är snyggt, och om ja har en pirceing i tungan eller inte spelar väl ingen roll för henne!
Om min tungar ramlar av så är det mitt problem inte hennes.

Och jag är inte den personen som gör uppror, men här går väl ändå gränsen!?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Absolut!=)

Håller med dej... Att man tycker det inte e snyggt är inget argument. Det e bara en åsikt!

2010-07-25 @ 00:12:14
Postat av: Martin M

/Martin M

2010-07-25 @ 00:12:36
URL: http://nadishan.blogg.se/
Postat av: yourlove!

Totaly agree! Liksom som du sa man måste få lära sig av sina misstag men dom ska alltid rätta till dom eller göra satt vi aldrig får göra några misstag. åh hatar när dom säger du får vänta tills du blir 18.. gud tror dom jag orkar det..

jag ska ha min tatuering nu!

Å percing i tungan grymt snyggt! :D

2010-07-25 @ 00:24:44
Postat av: Sofie

Du har helt rätt, det var samma när jag ville töja örat... funderar dock på att ta ut den men jag berättade hur jag skulle ta hand om det och så och att om jag inte gillade den skulle jag ta ut... det gick ju till slut, och jag vet inte vad jag ska säga, du har bara prickat in helt rätt. Din blogg är skitbra!

2010-07-25 @ 00:25:50
URL: http://peacetrains.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback