In the end

Jag är 16 år, jag har levt i 16 år har upplevt 16 års erfarenhet.
Jag kanske bara blir 16 jag kan ramla ner och dö i detta ögonblick.
Om det händer så vill jag inte ångra nåt, jag står för mina misstag.

Jag vill hinna uppleva saker, uppnå mina drömmar.
Men om jag dör nu, så kommer jag inte hinna uppnå mina drömmar.
Men det gör inget, för jag lever för nuet.
Morgondagen ligger långt framför mina fötter.

Om jag lever nu, just i denna sekund..nu..nu och nu.
Då har inte min tid gått till spillo även om jag dör nu.
Liven är en gåva som man ska ta vara på.

Livet går inte ut på att vara smalast, snyggast, rikast.
Det går ut på att leva, så lev ditt eget liv.
Gör saker som du tycker om, man kan inte älska alla men bemöt andra som du själv vill bli bemött.

Så om jag dör nu, har jag iallafall levt 16 jävligt underbara år!
Men får jag chansen att uppleva mina drömmar, då jävlar ska jag allt ta den!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klokt sagt :)

2010-07-13 @ 16:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback