Killen är kung medans tjejen är en slampa

En grej som jag stör mig så otroligt mycket på är hur killar och tjejer behandlas olika och då menar jag inte lönemessigt eller yrkesmässigt (illa det med men men) utan det jag tycker är snäppet värre.

Det är att så fort en tjej strular/har sex med många killar, då är hon en äcklig slampa som ingen vill veta av medans om en kille gör precis samma sak så är det häftigt och folk ser upp till honom?
Det är ju helt sjukt, bara för att man är tjej ska man behandlas annorlunda då?

Och det är precis såhär rykten skapas, och att behöva ha rykten om sig är inte kul..jag vet!
Folk är snabba på att döma, men är det inte lika fel om en kille gör det som en tjej?

Är det inte han som är slampan då?
Don't get that..nu menar jag inte att alla är så men grejen är att det förekommer och det är så fel.

Om en kille vill ligga runt så får han göra det och om en tjej vill göra det så är det okej med!
Kom inte och kalla mig femenist nu, för det här kan ni inte förneka att det är mer än rätt.

Så kom igen nu tjejer, sträck på ryggen och var stolta över er själva och njut av livet!

Lite rörigt inlägg men hoppas ni förstår vad jag menar.

Kommentarer
Postat av: Anton

Se det såhär istället: en kille är som en nyckel och en tjej som ett lås. En nyckel som öppnar ett lås är en bra nyckel, en som öppnar alla är "the masterkey" medans ett lås som blir öppnad av alla nycklar är värdelöst..

2010-08-07 @ 17:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback