Det här med komplex

Jo nu kommer en såndär "Ingrid har en åsikt igen"

En grej som jag har suttit och funderat på ikväll är det här med komplex?
Dom flesta har det mer eller mindre, det kan handla om att man är för smal/tjock, spinkig, vältränad, bristningar, putmage, höfter, rumpa..you name it!

Men egentligen varför ska man behöva gå runt och tycka så om sig själv? Inte kunna åka till badhuset pga. att man skäms över hur man ser ut? Tänk efter..nu menar jag inte på att man bara kan glömma allt det och leva loppan. Men varför ska det vara så viktigt?

Är inte insidan det viktigaste?
Det finns tjejer och killar som mår så dåligt över det att dom går hem och skär sig eller stoppar fingrana i halsen?
Tänk på vad ni säger..att ett ord kan såra så mycket!

Jag som tjej vet hur det känns, det är inte kul att få höfter, putmage eller rumpa. Men det är så kroppen ska vara.
Tjejer ni duger som ni är, ni är vackra!
Och jag tror även det att killar har mycket komplex. Tänk om man inte är tillräcklit vältränad och biffig? Tänk om man inte har magrutor när man är 14 år.


Jag vet att texten är lite luddig men det jag vill komma fram till är att ni duger precis som ni är!
Var stolt, du är en alldels unik person.

Den verkliga skönheten sitter på insidan.


Hejsan, jag heter Ingrid Matilda och har kurvor :)

Yes, jag är stolt!

Hehe bjuder på den..

Kommentarer
Postat av: ...

du har ju verkligen inga kurvor alls...

2010-03-16 @ 20:41:03
Postat av: Ingrid :)

Jo det klart jag har det, ja har höfter, mage o rumpa men jag vill inte va ett skelett :p

2010-03-17 @ 17:24:05
URL: http://ingridsliv.blogg.se/
Postat av: erik

du ser jättebra ut, var stolt över dig själv och bry dig inte om andra! :D

2010-05-10 @ 22:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback