Djurtester

Jag och 2 till satt och disskutera detta idag, vad som är fel och rätt med det.

Jag måste säga att jag är 100% djurälskare och varit det sedan jag var liten. Alltid varit den som ville gå fram och klappa varenda hund och hängt i stallet hela dagarna.

Och för bara något år sedan så var jag väldigt mån om det här med djurtester och gick med i olika hemsidor och läste på, slutade äta kött (äter det väldigt lite nu) och dylikt.

Men desto äldre jag blivit har jag förstått att utan djurtester så skulle inget funka, mediciner mot AIDS och HIV kanske inte skulla finnas?

Så det går inte att förbjuda det, det är inte så att någon människa vill trycka i sig massa piller och se vad som händer..dock är jag imot att djuren ska plågas!

Varken människa eller djur ska någonsin behöva lida av smärta pga. att man testar en ny kosmetika produkt tex. Men i Sverige är det STRÄNGA regler på hur testen ska utföras och hur djuren ska behandlas.

Så att säga att jag är helt imot djurtester kan jag inte säga, då skulle jag aldrig kunna sätta mig i en skinnsoffa, eller ha skinnjacka och allt sånt funkar inte i längden.

Så min åsikt är att djurtester är okej, så länge djuren inte beöver plågas (vilket dom oftas gör dock) men på nåt sätt kanske det är bättre att än råtta blir sjuk och inte en människa för att kunna framställa en medicin?

För mig som har struma och äter medicin verje dag..om inte levaxinet fanns så skulle jag behöva vara sjuk?
För en person som inte är i den situationen och har någon sjukdom kan inte förstå hur mycket jag behöver min medicin..även om en råtta har fått sätta livet till!

Det är MIN åsikt..
vad tycker du om djurtester?

Kommentarer
Postat av: Neha

Jag har svårt att bestämma mig vad jag ska tycka.



Taack=)

2010-05-21 @ 14:38:07
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Amanda U, 9G

Jag håller helt klart med dig Ingrid. Vissa djurrättsaktivister glömmer nog helt det här perspektivet när de vill förbjuda djurtester helt. Du är så bra på att uttrycka dina åsikter, fortsätt såhär. :D

2010-05-23 @ 18:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback