Gitarren spelar inte sig själv.

Ja som rubriken lyder "gitarren spelar inte sig själv" vilket är ganska logiskt..men grejen är att jag verkligen försöker lära mig spela.
Min stackars pappa har förgäves försökt lära mig, men det går väl inte så jätte bra..delvis för att jag inte har nåt tålamod och tycker verkligen inte pappa kan förklara för mig. Och dom 2 grejerna går bara inte ihop.

Vilket är synd för jag älskar akustisk musik det är bland det bästa jag vet.
Och så är jag ju uppväxt med ett gitarrspelande pappa, så därifrån kommer det mycket minnen.

Så någon vänlig själv som har lust att lära mig spela gitarr en gång för alla? Det blir en utmaning vill jag bara säga.

Annars ska jag göra klart bokanalysen..eller kommer antagligen inte gör klart den, men låter bättre om jag säger det.

Annars då tycker jag ni ska lyssna på The xx- Crystatalised, lutar er tillbaka och njut.







Kommentarer
Postat av: CS

Jag tycker att du ska gå till en gitarrlärare som är utbildad i att lära ut gitarr. Att lära sig av någon i sin familj kan inte vara det bästa då man lätt blir arg och kanske inte fattar. Men nu måste du väl koncentrera dig på matte o fysik i första hand. Kanske det finns någon sommarkurs där du kan gå o lära dig spela??



Kram

2010-05-07 @ 13:07:37
URL: http://finalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback