Någon som jag aldrig kommer förstå

Kollade på Oprah för några månader sen, och det handla om dramat med att Rihanna hade blivit slagen av sin kille.

Och Oprah sa "en man har aldrig någonsin rätt att slå en kvinna"
Men har ni tänkt på hur många kvinnor som blir misshandlade varje dag? Som inte vågar anmäla, eller gör det för att tex. skydda sina barn.
Men så fort en kändis blir slagen så står det i varenda tidning och det blir världens grej.
Är det verkligen rättivisst..vare sig man är känd eller ej så ska ingen behöva bli slagen av det man älskar och litar på.

För att kunna göra illa den man älskar så måste man vara en väldigt kall person, och det folk ofta inte tänker på är psykisk misshandel som väger lika hårt som fysisk.

Personen i fråga blir så pass nedtryckt av sin partner så man kanske tycker att man förkänar att bli slagen.
Tanken skrämer mig, inte en enda person har rätt att bli slagen INGEN!

Och ändå är det vanligare än vad man tror, bara att dom flesta inte anmäler det.
Och sen när folk säger till dom att lämna den som slår dom..det är inte så enkelt, man har ett förflutet med personen och tror oftas man kan "bota" den.

Som sagt min åsikt är att om man kan göra illa nån man älskar, så är man fruktansvärt kall.
Och hur man kan vara sådan, är en gåta för mig.

Om du har blivit slagen eller nedtryck..prata med någon, INGEN ska behöva gå igenom något sådant.


Ta hand om er.

// Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback