Saker som kan göra mig PISS OF!

En grej som jag har gått runt och stört mig på så otroligt mycket är att folk hela tiden tjatar om att ensambarn skulle vara mera bortskämda än andra!
Folk tjatar jämt om att man inte ska döma hunden efter håren, vilket jag tycker är helt rätt.

Men i fallet att ensambarn är mera bortskämda än andra så säger inget ett knyst.
Nu kan jag i och för sig bara tala av egna erfarenheter bland mig själv och mina vänner.
Jag är absolut inte mera bortskämd än någon av mina kompisar, snarare tvärt om.

Jag har ALLTID varit den som måste gå hem tidigare, eller inte fick ha smink i skolan (jag fick inte ha nagelack i skolan förns jag gick i 6an) och massa annat.
Kan det inte vara så att föräldrar med ett barn blir mera "hökar" och blir extra hårda?

Jag måste hjälpa till en hel del här hemma, om jag jämför med vissa av mina kompisar som inte behöver göra ett skit.
Nu menar jag inte att jag inte har det bra, för det har jag!
Jag får saker om jag absolut behöver, tex. jacka eller skor men det får ju dom flesta.

Det ni ska förstå är att jag inte menar att det är så här för ALLA men det är så JAG uppfattar det.
Så sluta döm andra, ingen är perfekt!

Kommentarer
Postat av: Martin M

En sak som jag tycker e fel är att man ser det på två helt olika sätt. Har man föräldrar som bor tillsammans är det lätt att se på en sak. Men har man skijlda (stavning?) så ser man det på ett annat.



För mej iaf, så är det så att mina föräldrar inte vågar fråga om saker för deras relation till ens barn kan bli sämre. Har man föräldrar som lever tsm så kan den ena stå bakom den andra.

Är dom skijlda så har du ingen som står bakom dit beslut och blir barnet arg kan föräldern få det tufft =/ Det kanske låter orättvist men man förstår sånt om ens föräldrar e skijlda :

2010-10-08 @ 22:39:05
URL: http://nadishan.blogg.se/
Postat av: emmelist

ensambarn behöver inte alls vara mer bortskämda än andra. jag har tre syskon och jag anser att vi är rätt bortskämda ändå :P

2010-10-12 @ 11:37:32
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: emmelist

tack ska du ha ingrid :d hoppas du haft en toppenkväll :d

2010-10-12 @ 22:18:48
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback