People, you're wrong

Folk kallar mig stark, önskar att jag var det.
För enligt mig själv...nej jag är ingen stark människa.
Men varför ska folk hela tiden puscha en till att hela tiden "du är stark du klarar det och blabla"

Ska det vara uppmuntrande?
Tänk om jag vill vara svag, tänk om jag vill tycka synd om mig själv ibland och inte behöva bara ett fake leende på läpparna dag in och dag ut.

För att gå runt och "låtsas" vara stark hela tiden är inte bra för någon.
Ibland måste man få vara svag, få en axel att gråta ut mot och få berätta hur man känner, för det är därifrån du sedan kan få styrkan att bära ett leende på läpparna, utstrålningen att allt är bra även fast det kanske inte är det.

Så våga vara ledsen, därefter hitta styrkan att gå vidare.
Alla har vi en innre styrka, gäller bara att leta rätt.

Kommentarer
Postat av: Martin M

Du har rätt i att man ska våga visa känslor och gråta ut. Samtidigt så ska man inte alltid bara låta folk bli ledsna. Utan få dom att tro på att det kommer att bli bra =)

2010-09-12 @ 21:19:12
URL: http://nadishan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback